Методична робота






КАЛЕНДАР
методичної роботи на 2015-16 навчальний рік

Заходи
IX
X
XI
XII
I
II
III
IV
V
VI
Педагогічна рада
29.08
27.10

19.12


+

+
+
Методична
рада
+


+


+

+

Інструктивно-методична нарада
Кожного понеділка
Засідання
ШМО
Згідно планів роботи
Методичні бюлетені
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
Предметні тижні
Фіз.к.










Відкриті уроки
та заходи
Згідно графіка
Науково-методична конференція





+




Психолого-педагогічний семінар

+

+

+

+


Педагогічні читання


+




+


Творчі звіти вчителів






+



Звіти про узагальнення досвіду




+





Анкетування

Протягом року (за потребою діагностики та контролю)

Презентація методичної роботи


Моя таблиця        https://docs.google.com/ТАБЛИЦЯ

                                                              Завдання № 10     ФОРМА

 Відеоролік https://www.youtube.com/watch?v=UmFto42rB00
Коллаж  http://www.getloupe.com/v/rbcwf7ns


Звіт 
 про підсумки методичної роботи у Гаївській ЗШ І-ІІст
за 2015/2016 н. р.

        У 2015-2016 навчальному році  методична робота у школі здійснювалась відповідно до  Законів  України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Національної доктрини розвитку освіти України, Концепції загальної середньої освіти, Державним стандартом освіти та іншими нормативними документами, передбаченими чинним законодавством у 2015-2016 н.р., на досягненнях науки, системою аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, інформаційної діяльності з підвищення наукового, загально культурного рівня педагогічних працівників, удосконалення їх професійної компетенції та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.
         На підставі Положення про методичну роботу  з педагогічними кадрами загальноосвітніх шкіл України, з метою подальшого удосконалення методичної роботи було видано наказ №91 від 16.09.2015р. по закладу «Про організацію методичної роботи на 2015/2016 н. р.,  враховуючи індивідуальні можливості вчителів, їх методичну підготовку, професійний рівень, матеріальну базу школи, методична робота здійснювалась через колективну, групову, індивідуальну форми роботи.
        Головні  завдання методичної роботи в 2015/2016 навчальному році полягають у:
·                          спрямуванні змісту форм методичної роботи на виконання Закону України «Про освіту», Національної доктрини розвитку освіти України;
·                          сприянні підвищенню професійної майстерності вчителів через розвиток у них творчого потенціалу, формування в них навичок науково-дослідної роботи, зацікавленості педагогічними технологіями;
·                          підвищення рівня методологічної підготовки педагогічних кадрів, сприяння виробленню в учителів умінь і навичок самостійної роботи з метою неперервного підвищення своєї кваліфікації та вдосконалення педагогічної майстерності;
·                          створенні умов для підвищення професійного рівня педагогів і рівня інформаційної компетенції;
·                          забезпеченні реалізації особистісно-зорієнтованих технологій, інтерактивного навчання і виховання в усіх елементах структури педагогічного процесу;
·                          вивченні та популяризації досвіду творчих педагогів закладу, району області, України.
      Методична проблема школи,  над якою продовжує працювати педколектив школи в 2015-2016 навчальному році «Формування потреби, умінь та навичок самостійної роботи учнів в процесі навчання – одна з важливих умов розвитку творчої особистості».  Робота над проблемою активізувала форми методичної підготовки кожного вчителя, посилилась увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуку його ефективних форм і методів.
          З метою поліпшення фахової підготовки, цілеспрямованої роботи педагогічних кадрів та  для забезпечення колективного керівництва методичною роботою  в школі була створена методична рада, яка спонукає кожного вчителя до підвищення свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними знахідками, дає змогу молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у старших і досвідченіших колег, забезпечує підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку, до складу якої ввійшли директор школи Ігнатенко О.В., заступник директора з навчально-виховної роботи Максименко В.Л., педагог – організатор Головко О.М., керівники шкільних методичних об’єднань. Протягом року на засіданнях методичної ради обговорювалися такі питання:
 1. Про  підсумки роботи у 2014-2015  навчальному році та організацію методичної роботи школи у 2015-2016 навчальному році.
2. Про організацію роботи над єдиною методичною проблемою.
3. Обговорення шкільних навчальних програм з базових дисциплін, підручників, рекомендацій Міністерства освіти й науки України щодо викладання предметів.
4. Затвердження плану проведення  предметних тижнів у 2015-2016 навчальному році.
5.  Робота з обдарованими дітьми.
6. Роль методичних обєднань у розвитку творчості вчителів та учнів, підвищенні якості навчання.
7. Про затвердження планів шкільних методичних об’єднань. 
8. Про підготовку учнів до участі у шкільних,  районних олімпіадах.
9. Ознайомлення педагогічного колективу з передовим досвідом вчителя української мови та літератури Поліщук С.М.
10. Аналіз роботи ШМО з метою виявлення рівня компетентності вчителів з методичної проблеми школи (анкетування).
11. Аналіз анкетування учнів, щодо самостійної роботи (виконання д/з).
12. Доповіді вчителів, щодо використання самостійних робіт на уроках.
13. Розглядались поточні питання: результати контрольних робіт, виконання навчальних програм, ведення шкільної документації, оцінювання навчальних досягнень учнів та інше.
  
  Методична робота в школі була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів. У результаті такої роботи підвищилась якість підготовки до проведення уроків у більшості вчителів, значно розширився діапазон методів навчання, розвитку і виховання. Вчителі більше зацікавилися самоосвітою, на уроках використовують ІКТ.
      Всі вчителі школи оволоділи комп’ютерної грамотою. Більшість вчителів підключені до мережі «Інтернет», що дає можливість покращувати свої знання і відповідно впроваджувати в дію інноваційні технології. Методичне навчання вчителів поєднується із здійсненням контролю за їхньою працею.
Застосування вчителями нестандартних методів і прийомів навчання та виховання школярів позитивно позначилося на рівні знань учнів, на розвитку їх творчого мислення. Однією із провідних форм методичної роботи школи є педагогічна рада, яка досліджує і  розв’язує злободенні питання життя навчального закладу, стимулює розвиток творчого потенціалу педколективу, ріст професійної майстерності вчителів, керівників гуртків. При визначенні змісту роботи педагогічної ради ми обираємо насамперед ті питання, які цікавлять увесь педагогічний колектив і колегіальне вирішення яких сприятиме формуванню атмосфери творчого пошуку, забезпечить істотне піднесення якості навчально-виховного процесу. Протягом навчального року розглянуті такі питання:
 1. Про організацію навчально-виховного процесу у 2015-2016 н.р.
2. Про впровадження нового Державного стандарту початкової та базової середньої освіти. Перехід школи на новий зміст та форму навчання.
3. Про наступність у навчально-виховному процесі та особливості адаптаційного періоду учнів 1,5 класів.
4. Про стан роботи з профілактики правопорушень.
5. Про стан виховної роботи закладу.
6.Особистість учня та особистість учителя, як діалогічна спільність в особистісно-зорієнтованому навчанні. (діалог між учнем та вчителем).
7. Про роботу з охорони праці.
8. Імідж  сучасного педагога.
9. Стан викладання математики та основ правознавства.
Проводились моніторингові дослідження рівня навчальних досягнень учнів з різних предметів. Порівняльний аналіз за три останні роки дозволив визначити шляхи вдосконалення навчально-виховного процесу. Досліджувалася участь учнів в конкурсах, олімпіадах; простежено результативність відповідно до рівня педагогічної майстерності вчителя.
      Середній бал по школі становить 7,3. Проте, такі предмети як алгебра, геометрія і українська мова мають нижчий середній бал  по відношенню до середнього балу школи. Учителям, які викладають ці предмети потрібно звернути на це увагу і докласти зусиль для покращення якості знань учнів з цих предметів.
      Значний  вплив на підвищення майстерності  педпрацівників  мають  відвідані  ними  курси  підвищення  кваліфікації  при  Кіровоградському ОІППО, засідань районних  методичних  об’єднань.
    Курсову підготовку при  КОІППО протягом навчального року згідно визначеного плану пройшли 3 педагогічних працівника школи (Головко О.М. – математика та інформатика; Ігнатенко О.В. – директор, образотворче мистецтво, початкові класи; Прокопов С.А. – музичне мистецтво, художня культура).
  Усі педагогічні працівники якісно і успішно навчалися на курсах підвищення кваліфікації: слухали лекції провідних спеціалістів КОІППО відвідували семінари, тренінги, практичні заняття, відкриті уроки учителів Кіровоградських шкіл тощо. Крім того, пройшли тестування на знання теоретичних відомостей з педагогіки та психології, а також на знання комп’ютерної техніки.

     Підвищенню освітнього рівня педагогів значною мірою сприяє проведена у встановленому порядку атестація вчителів. Гласна, об’єктивна і кваліфікована оцінка діяльності, заохочення кращих підвищує персональну відповідальність за якість педагогічної праці, стимулює удосконалення методичної майстерності і розвиток творчої ініціативи. У 2015 – 2016 навчальному році було проатестовано учителя фізичної культури Максименко В.Л., якій присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії» та учителя математики та інформатики Головко О.М., яка  підтвердила свою раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії».
    Згідно з річним планом,  протягом року проведено предметні декади, тижні. Було складено плани заходів у рамках тижнів, учителі проводили різноманітні позаурочні заходи з учнями. На належному науково-методичному рівні проведено тижні української мови і літератури, тиждень правових знань, тиждень історії, іноземної мови, математики, географії і біології, декада математики, інформатики,  місячник довкілля, протягом року щомісяця, щомісяця проводяться змагання, естафети, спортивні ігри з усіма учнями школи відповідно до вікових категорій. Під час тижнів, декад, місячників проводились відкриті уроки та виховні заходи. Найбільш результативні та якісно проведені такі  уроки та виховні заходи: урок історії у 7 класі (вчитель Донцова І.М.), урок музики у 6 класі (вчитель Прокопов С.А.), урок хімії у 7 класі (вчитель Мельник В.О.), урок математики у 6 класі (вчитель Головко О.М.), Інтелектуальне шоу «Хто зверху?», Квест «Ключі від форту Боярд» (вчитель біології Мельник В.О.), «Українські вечорниці» (вчитель української мови і літератури Поліщук С.М.), «Козацькі розваги», спортивно – розважальна гра (вчитель Максименко В.Л.),«Жінко, ти завжди велична» (педагог-організатор Головко О.М.)
    З метою якісної та ефективної організації, проведення систематичної колективної та індивідуальної методичної роботи з педагогічними кадрами, в школі працюють методичні об’єднання:
- МО вчителів початкових класів (керівник Григоренко Т.А.);
- МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу (керівник Поліщук С.М.);
- МО вчителів природничо-математичного циклу(керівник Багрій Р.С.);
- МО класних керівників (керівник Доценко В.О.);
 Всі вчителі працюють над індивідуальними методичними темами, які обрано залежно від рівня педагогічної майстерності, інтересів учителів.
        Усі  засідання методичних об’єднань проводились згідно з планом роботи.  До засідань готувались педагогічні виставки методичних розробок з даної теми, відкриті уроки з подальшим їх детальним аналізом і обговоренням. Робота методичних об’єднань була спрямована  на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення  методики проведення уроку. Були проведені заплановані засідання методичних об’єднань, на яких розглядалися теоретичні питання, вивчення нових педагогічних ідей і технологій; суть процесу індивідуалізації навчальної діяльності, теорії особистісно-орієнтованого навчання. Обговорювалися практичні проблеми та шляхи їхнього усунення: подолання типових помилок, недоліки в контролі за діяльністю учнів на уроках; опрацьовано документи, що регулюють шкільне життя та ведення шкільної документації, розроблено заходи з проведення І етапу Всеукраїнських шкільних олімпіад та підведено підсумки ІІ етапу Всеукраїнських шкільних олімпіад.
   У 2015-2016 навчальному році педагогічний колектив школи  продовжив роботу (2-ий рік)  над єдиною методичною проблемою «Формування потреби умінь та навичок  самостійної роботи учнів у процесі навчання – одна з важливих умов розвитку творчої особистості».   Осередками творчої науково-методичної роботи навчального закладу виступають методичні об'єднання. Самодостатнім та ініціативним з-поміж інших є методоб'єднання суспільно-гуманітарного циклу. До данного МО входять  фахівці, які глибоко знають свій предмет, володіють різноманітними методами і прийомами навчання, чутливо реагують на виклики часу, їм властивий достатній рівень самоорганізації та самодисципліни, бачення близьких і далеких освітніх перспектив виховання та навчання дітей. Оскільки в основі роботи школи, як і всього навчально-виховного процесу, лежить програма розвитку особистості дитини, то колектив МО суспільно-гуманітарного циклу обрав методичну проблему, над якою працює другий рік:  «Формування творчої особистості учня  через розвиток навиків самоосвіти та впровадження сучасних навчальних технологій при викладанні предметів суспільно-гуманітарного циклу».  Діяльність ШМО спрямована на досягнення даної мети: підвищення  професійної компетентності педагогічних працівників та залучення їх до науково-дослідницької роботи шляхом вивчення досягнень науки та перспективного педагогічного досвіду, сприяння підвищенню рівня успішності школярів та розвитку творчих здібностей самоосвіти шляхом творчого впровадження сучасних навчальних технологій, розвиток традиційних і пошук нових високоефективних форм і методів навчально-виховного процесу.    
У 2015-2016 навчальному році було заплановано і проведено п'ять засіданьНа  першому організаційно-інструктивному засіданні, яке було проведено у формі інструктивно-методичної наради, педагогами були опрацьовані методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів, традиційно було проведено діагностичне анкетування вчителів «Банк педагогічних ідей», в результаті якого виявлено можливості та потреби кожного члена МО, а також внесено зміни до роботи МО на поточний навчальний рік. Також був проведений методичний діалог «Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. Освітні галузі: завдання, змістові лінії». З метою запобігання помилок при оформленні шкільної документації керівником МО були проведені консультації «Дотримання єдиних вимог до ведення шкільної документації». Перехід з початкової школи в середню – це надзвичайно важливий етап життя для дитини. Для того, щоб допомогти п'ятикласникам спокійно пройти адаптаційний період, вчителі  розглянули питання « Наступність початкової та середньої школи» (навчальна мотивація, рівень самооцінки, емоційне самопочуття, статус).
II засідання було проведено в формі методичних гостин   «Обдаровані діти. Концепція наіонально-патріотичного виховання». На цьому засіданні були опрацьовані такі питання:
1. Мета та завдання національно-патріотичного виховання дітей та молоді.
2. Принципи патріотичного виховання.
3. Шляхи реалізації патріотичного виховання дітей та молоді.
4. Етапи впровадження національно-патріотичного виховання дітей та молоді.
5. Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах,  також визначили форми і методи роботи з обдарованими дітьми. Затвердили плани проведення предметних тижнів, відкритих виховних заходів, завдання І туру предметних олімпіад, спланували роботу щодо підготовки дітей до різноманітних конкурсів та олімпіад. І як результат цього : Бараненко Єлизавета, учениця 7 класу, посіла І місце у ІІ (районному) етапі Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури та ІІІ місце в ІІ (районному) етапі Всеукраїнського конкурсу учнівської та студентської молоді  ім. Т. Шевченка (учитель Поліщук С.М.); Мазухіна Діана, учениця 8 класу, визнана переможцем районного огляду-конкурсу художньої самодіяльності учнівської молоді «Степові джерела» у номінації «вокал» (Вчитель Прокопов С.А.). Вчитель зарубіжної  літератури Меренкова Аліна Євгеніївна розробила презентацію з елементами діагностики  на тему «Портрет обдарованої дитини».
Учителі МО суспільно-гуманітарного циклу постійно дбають про підвищення свого професійного рівня. То ж ІІІ засідання на тему «Фахова майстерність учителя як один із компонентів підвищення якості знань учнів» було проведено у формі семінару-практикуму, на якому вчителі-предметники мали змогу поділитися з колегами власним досвідом, а також ознайомитися з передовим досвідом вітчизняних педагогів з питань використання ІКТ та інших сучасних технологій при викладанні предметів суспільно-гуманітарного циклу. Результатом роботи вчителів з самоосвіти є створення та постійне поповнення власних блогів та сайтів, участь в районних ітернет-конференціях. Учитель англійської та німецької мов Доценко В.О. взяв участь у IX-их Хмурівських читаннях та отримав сертифікат учасника.
         VI  засідання проведено на тему: «Нові методи та підходи в організації позакласної роботи як засіб підвищення рівня самоосвіти учнів та пробудження інтересу до культури рідного краю». Ключовим питанням було впровадження науково-дослідницької робота з історії, мистецтвознавства, літературознавства, мовознавства, краєзнавства тощо в організацію урочної та позаурочної роботи школи. Під час проведення загальношкільного заходу «Андріївські вечорниці. Калита» учні-організатори представили власні краєзнавчі розвідки: «У Гаївці на Андрія», «Калиту кусаємо – Сонце прославляємо», «Українська міфологія у святах і побуті українців». Під час проведення тижня історії вчитель Донцова І.М. провела конференцію для учнів 7-9 класів «Чиї ми діти і онуки?», на яку  були запрошені усі бажаючі учні школи та вчителі. 9-класники представили цікаві презентації та відеоролики на історичну тематику, пов’язавши історичний матеріал із сучасними суспільними подіями в державі. Учні 7 та 8 класів виступали в ролі доповідачів, кореспондентів. Також цікавими та змістовними були такі заходи: майстер-клас «Великодня писанка» (вчитель української мови Поліщук С.М.), театралізована вистава «Велика Британія» (вчитель англійської мови Доценко В.О.), урок-подорож «Ой рушник, рушничок, кольорова доріжка» (вчитель трудового навчання Магаляс А.В.).
На V-ому засіданні були підведені підсумки та зроблено аналіз роботи МО за 2015 - 2016 навчальний рік.
Провідна ідея роботи МО на наступні роки полягає у виробленні певної сукупності технологій навчання предметів суспільно-гуманітарного циклу, що сприяють  розвитку творчих здібностей, інтересів, умінь, навичок та інших інтелектуальних чинників сучасних школярів. Продовжуїємо керуватися положеннями, що ґрунтуються на психологічній теорії творчої особистості та її розвитку (Р.Грановська, Я.Пономарьов), роботи вітчизняних та зарубіжних вчених з проблем технологізації освітнього процесу (Г.Сазоненко, В.Бондар, А.Горальський, А.Маслоу), ідеї інтерактивного навчання (О.Пометун, Л. Пироженко), проектної технології (К.Баханов, В.Гузєєв, І.Єрмаков, О.Пєхота), особистісно орієнтованого навчання  (О.Савченко, С.Подмазін).
Підсумком роботи колективу творчої групи  стала  панорама творчих здобутків педагогів. Розробки уроків та позакласних заходів вчителі презентували в ході проведення шкільного методичного тижня.

Протягом 2014 – 2015 навчального року методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу працювало над проблемою: «Удосконалення сучасного уроку шляхом впровадження нових технологій навчання, особистісно-орієнтованого підходу до учнів».  На засіданнях МО розглядалися теоретичні питання, вивчення нових педагогічних ідей і технологій; суть процесу індивідуалізації навчальної діяльності, теорії особистісно орієнтованого навчання. Обговорювалися практичні проблеми та шляхи їхнього усунення: подолання типових помилок, недоліки в контролі за діяльністю учнів на уроках; опрацьовано документи, що регулюють шкільне життя та ведення шкільної документації, розроблено заходи з проведення І туру олімпіад.
Членами ШМО вчителів природничо-математичного циклу було проведено 4 засідання, на яких розглядалися такі питання:
-   «Розвиток пізнавальної діяльності на уроках біології та природознавства»;
-  «Застосування комп’ютерної техніки при вивченні природничо-математичного дисциплін»;
-  «Стимулювання творчої ініціативи учнів на уроках математики»;
-  «Через рухову активність до здорового способу життя».
Розглядались тенденції та проблеми шкільної освіти; форми, методи вдосконалення сучасного уроку шляхом особистісно-орієнтованого навчання і національно-патріотичного виховання учнів; впровадження інноваційних технологій; застосування інтерактивних методів навчання та ін.
Між засіданнями вчителі проводили роботу по підготовці учнів до предметних олімпіад, обговорювали відкриті уроки, розробляли диференційовані завдання з розвивальним змістом, готували уроки різних форм та цікавими ігровими елементами, готували різні наочності: картки, таблиці, схеми-конспекти та ін. Вчителі підтримували творчі зв’язки з колегами району, брали активну участь у семінарах та засіданнях творчих груп, розробляли ефективні методи роботи з обдарованими дітьми.
Велика увага приділяється розгляду проблем навчання, тому між собою вчителі знаходяться в постійному творчому пошуку, обмінюються думками, елементами проведення уроків та їх вдосконаленням, що можна було побачити з уроків, які проводив вчитель.
         Вчителі природничо-математичного циклу провели шкільний етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з біології, хімії, фізики, математики, інформатики. В них прийняло участь 20 учнів школи. Вчитель біології Мельник В.О. організовує участь учнів школи в інтерактивному конкурсі «Колосок». Куратором інтерактивного конкурсу «Кенгуру» в  школі є Головко О.М. В цьому році 14 учнів школи стали учасниками цього конкурсу. Вчитель фізичної культури організовує участь учнів школи у спортивних змаганнях серед шкіл району. У грудні відбулися змагання з настільного тенісу, де учні нашої школи показали гарні результати (Бараненко Єлізавета та Доценко Яр – 7 клас), зайняли 10 командне місце серед 25 шкіл району.
Уроки математики та фізики, які викладає  Р.С. Багрій вирізнялись насиченістю форм та методів активізації пізнавальної діяльності учнів. Проходили  жваво, спостерігається захоплення в учнів самим процесом учіння, тому що це уроки у формі ігор та конкурсів. Завдання підібрано  таким чином, щоб зацікавити учня та розвивати інтерес до математики не сухим набором чисел, а задачами практичного характеру. Вчитель розвивав в учнів інтерес до пізнання світу, надавав практичні знань, уміння та навички.
Вчитель біології та хімії В.О.Мельник розвиває в учнів вміння орієнтуватися в просторі, дає ґрунтовний аналіз будь-якого куточка планети Земля його розташування, населення, рослинність та ін. -  цим зацікавлює. Кожен її урок – це загадкова подорож з неймовірними історіями. Уроки проходять невимушено та захоплююче, несуть великий обсяг запрограмового матеріалу, який легко запам’ятовується. Після таких уроків у дітей виникає бажання стати мандрівниками, дослідниками, колекціонерами та просто вчителями біології.  У І семестрі 2014-2015 н.р. пройшли такі відкриті уроки: 27 листопада 2015 року урок з біології в 7 класі з теми «Суцвіття», 10 грудня відкритий урок з природознавства у 5 класі з теми «Гіпотези та сучасні уявлення про виникнення Землі».
   З 21.03.1625.03.16) пройшов тиждень хімії, біології та природознавства в школі. Під час лінійки присвяченої відкриттю тижня активну участь прийняли участь учні 9 класу Павлюк Г., Примак В. та Іщенко М., учениця 8 класу Мазухіна Д. Активну участь прийняли учні 7 класу. Під час біологічного конкурсу «Флора і фауна рідного краю» змагалися учні 7 (Бараненко Є. та Доценко Я.) і 9 (Павлюк Г., Примак В.) класу. Переможцями з відривом стали учні 7 класу. Під час дослідної лабораторії «Заморочки із бочки» свої досліди демонстрували учні 7 класу, активну участь прийняли Мошнягул Т., Бараненко Є. та Машаріпова К. У четвер під час конкурсу ерудитів «6 континентів» серед учнів 8 класу з незначним відривом перемогла Мазухіна Д. У п’ятницю під час перегляду наукового фільму «Просто додай води!» учні ознайомились із біохімічними властивостями води.
Найбільшим авторитетом в учнів серед вчителів користується вчитель фізичної культури В.Л.Максименко. Її сила волі та власний приклад бездоганної поведінки викликають захоплення в усіх учнів школи. Вікторія Леонідівна настворює цілісне уявлення  про вплив занять фізичними вправами на розвиток особистості, допомагає оволодіти технікою рухових дій, сприяє профілактиці шкідливих звичок. В кінці серпня відвідала секційне заняття з фізичної культури на базі РМК, на якому були розглянуті наступні питання : викладання предмету за новою  програмою для 7 та 4 класів, затвердили календар змагань на 2015 – 2016 навчальний рік та підвели підсумки Спартакіади минулого навчального року. Протягом 2015 – 2016 року в школі були проведені такі змагання : «Тиждень фізичної культури, у рамках якого пройшов Олімпійський урок та День здоров я», «Стадіон моєї мрії –  змагання з міні – футболу серед хлопців, «Веселий волейбол» -  серед дівчат , «Спортивне свято» - для учнів початкових класів, «Коник – стрибунець » - свято скакалки, «Козацькому роду – нема переводу» - до Дня Збройних сил України, «Настільний теніс», «Шашки», «Найвлучніший» всіх  переможців було нагороджено грамотами та символічними подарунками. Також команда нашої школи приймала участь у районних змаганнях : «Настільний теніс» - дівчата і хлопці 10 командне  місце серед 25шкіл району, «Шашки» та «Нащадки козацької слави», «Волейбол» - дівчата. Також з метою обміну досвідом, налагодження спільної роботи педагогічних працівників  21 жовтня 2015 року на базі Гаївської ЗШ І – ІІ ступенів було проведено ІІ семінар вчителів фізичної культури та Захисту Вітчизни Кіровоградського району на тему «Шляхи удосконалення фахової компетентності вчителя в контексті впровадження Державних стандартів початкової загальної освіти, базової і повної загальної середньої освіти освітньої галузі «Здоров’я і фізична культура». «Дидактичні засади сучасного уроку предмета «Захист Вітчизни», під час якого Вікторія Леонідівна проводила відкритий урок у 7 класі на тему: «Розвиток рухових якостей на уроках фізичної культури» та виховний захід: «Козацькі розваги». Також, як ЗДНВР Вікторія Леонідівна брала участь у районному Веб – квесті «Методичні діалоги» серед заступників Кіровоградського та Маловисківського районів і отримала сертифікат учасника.
На уроках вчителя інформатики О.М.Головко діти вчаться чітко виділяти проблему, яку необхідно розв’язати; самостійно знайти, обробити і проаналізувати інформацію; логічно побудувати свої думки; здатність мислити мобільно; бути відкритим до сприйняття думок інших і одночасно принциповому відстоюванні своєї позиції.  Оксана Миколаївна сумлінно працювала над створенням інформаційного сайту школи, є незамінним працівником щодо провадження новітніх інформаційних технологій. У травні проведено тиждень математики та інформатики.
   Учителі провели належну роботу з підвищення інтересу учнів до вивчення предметів природничо-математичного циклу: провели І тур олімпіад, предметний тиждень математики, відкриті уроки.
   Науково-методичною метою МО вчителів було: створення умов для підвищення науково-теоретичного, методичного, психолого-педагогічного рівня; оволодіння організаторськими, конструкторськими, комунікативними вміннями. Кожний      педагог      старався      працювати    по-сучасному, впроваджувати і розвивати проблему, над якою працював.
Всі члени МО старалися втілювати принцип: професіоналізм педагога -джерело розвитку сучасної освіти. Працювали спільно , у взаєморозумінні, завдяки чому зробили багато, виявили високий рівень професіоналізму. Вони забезпечили досить високий рівень засвоєння базового стандарту освіти.

Аналіз роботи педагогів, членів методичного об’єднання дає підстави зробити висновок, що завдання, які випливають із науково-методичної проблеми об’єднання, в основному виконано, але процесс розвитку педагога та його самоосвіта, самовдосконалення є постійними і необхідними.

    Методичне об’єднання  вчителів початкових класів очолює  вчитель початкового навчання Григоренко Тетяна Анатоліївна,  об’єднання вчителів початкових класів працювало над проблемою з урахуванням організації навчально - виховного процесу, особливостей складу учнів початкових класів:«Розвиток творчих здібностей молодших школярів – складова частина процесу життєтворчості особистості».
    Впровадження проблеми потребувало  модернізації фахової підготовки вчителів початкових класів, удосконалення форм організації їх навчання, нових підходів до створення навчального середовища молодших школярів.
   Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за минулий рік показав,що підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної  функції навчання, до пошуку його ефективних форм і методів.
   Методичну майстерність вчителі початкових класів підвищували шляхом участі у роботі методоб’єднання, науково – методичних та психолого – педагогічних семінарах, шляхом самоосвіти.
   Відповідно до поставленої проблеми основними пріоритетними напрямками роботи початкової школи стали :
· Упровадження скорегованого Державного стандарту початкової освіти, використання технологій продуктивного навчання з метою стимулювання креативності учнів( звернувши увагу на формування галузевих компетентностей).
· Орієнтування вчителів початкових класів на формування в учнів життєво необхідних навичок, що забезпечується неухильним виконанням практичної частини навчальних програм, проведенням навчальних екскурсій.
· Орієнтування вчителів на системну роботу з учнями по розвитку аналітико-синтетичної діяльності при вивченні змістових ліній освітніх галузей початкової освіти, звернувши особливу увагу на уміння працювати з різними видами вправ, текстів, інструкцій.
· Вдосконалення роботи щодо формування здоров’язберігаючої компетентності дітей через формування доступних знань і уявлень про здоровий спосіб життя, про основи безпеки життєдіяльності.
· Розвиток мовленнєвої та пізнавальної компетентності дошкільників та учнів.
· Моральний розвиток дитини, формування її морально-правової свідомості, поведінки – основні пріоритети у вихованні підростаючого покоління
· Забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей в літньо – оздоровчий період.
· Формування позитивну мотивацію навчально-пізнавальної діяльності.
· Спрямовування роботи кожного вчителя на навчальні можливості кожного учня.
· Орієнтування вчителів на активізацію творчого потенціалу, залучення до творчої діяльності, зростання рівня творчої компетентності учнів.
· Використання системного підхіду до роботи зі здібними та обдарованими учнями.
· Сприяння використанню здоров’язберігаючих освітніх технологій, зміцненню фізичного, психологічного здоров’я школярів.
· Удосконалення та розповсюдження досвіду особистісно-орієнтованого навчання та виховання шляхом використання інноваційних технологій.
· Створювання на уроках гуманну, доброзичливу атмосферу , комфортне середовище, систему неформальної ділової комунікації, в якій учитель і учень спілкуються як особистості цінуючи унікальність і своєрідність одне одного.
  Виходячи з цього, МО вчителів початкових класів виконали такі  завдання:
  -  надали  реальну допомогу вчителеві у розв’язанні актуальних проблем навчально -  виховного характеру;
    - стимулювали  творчі пошуки вчителів педагогічних інновацій та шляхів їх впровадження у педагогічну діяльність;
    - вдосконалювали  форми і методи навчання, поширювали передовий педагогічний досвід вчителів початкових класів району, які застосовували інтерактивні методики, нові особистісно-зорієнтовані системи навчання;
  -   своєчасно виявляли  і сприяли  усуненню причин, які гальмують вдосконалення методичного рівня вчителя.
    - розкривали  творчі здібності учнів початкових класів, шляхом залучання їх в участі різноманітних  шкільних конкурсах та змаганнях;
    - проводили  предметні тижні,  шкільні олімпіади  з математики, рідної мови.
      З метою нетрадиційної роботи, зацікавлення педагогів у результатах їх праці, ознайомлення з новітніми методами і формами роботи разом розробили цикл нетрадиційних засідань, які викликають зацікавленість і дають достатній ефект для подальшої роботи та створюють позитивний мікроклімат в колективі.
Індивідуальні:             
1. Самоосвіта вчителя
2. Індивідуальні
консультації
Групові:
1.Робота МО
2. Тренінги
Масові:     
1. Педрада
2. Психолого-педагогічні районні семінари
3. Методичні виставки
4. Творчі звіти вчителів
5.  Опрацювання методичних рекомендацій щодо організації навчально-виховного процесу в початковій школі. Вимоги до ведення класного журналу. Критерії оцінювання знань.
   Метою І засідання ШМО було вивчення нормативних документів, що регламентують функціонування початкової школи , затвердження плану  роботи ШМО, перевірка і затвердження календарних планів. Члени МО  досягли своєї мети , опрацювали інструктивно - методичні листи, програми , підручники, зробили огляд педагогічних видань, обговорили і спланували відкриті тижні.
   Темою ІІ засідання : «Виховання громадянської свідомості учнів під час навчально- виховного процесу в початковій школі», мета якої  стала створення умов для успішної адаптації першокласників до шкільного колективу. Аналізуючи роботу учнів 1 –х класів, можна визнати , що майже всі діти  знайшли  собі друзів у класі та доброзичливо ставляться одне до одного. Вчасно помічене й усунуте негативне ставлення деяких дітей (Савченко А. та Панченко Д.)до чужих невдач. Діти набули певних навчально-організаційних навичок: добирати індивідуальне обладнання для уроку, розкладати його в належному порядку; включатися в роботу після вказівки вчителя; практично розрізняти основні елементи навчальної книжки, користуватися закладкою; дотримуватися правильної постави під час письма.
Загальномовленеві вміння і навички: говорити в повільному темпі, чітко, виразно; зосереджено слухати вчителя, відповідати на питання повними реченнями; з повагою звертатися до вчителя.Загальнопізнавальні вміння: виділяти в предметах певні ознаки; знаходити схожі і різні зовнішні ознаки у двох об’єктах; виконувати завдання за зразком тощо.
  Також на цьому  засіданні розглядалися питання підготовки та проведення Міжнародного конкурсу знавців рідної мови ім. Петра Яцика , Всеукраїнського інтерактивного природничого конкурсу « Колосок – 2016» та робота з обдарованими учнями.
  В січні  проведено ІІІ засідання у формі методичних посиденьок , мета якого була підвищення науково-методичного та професійного рівня вчителів щодо вивчення питання особистісно-орієнтованого навчання. На засіданні було обговорено  проведення предметних тижнів, визначено помилки і недоліки та шляхи їх усунення, був представлений Вернісаж педагогічних сюжетів «Шляхи поліпшення якості знань», де кожен вчитель міг поділитися ефективними методами навчання в умовах звичайного класу. Розроблено завдання і запитання для створення рефлексивних ситуацій на різних етапах уроку , з метою покращення ефективності проведення сучасного уроку.
     На  ІV засіданні члени ШМО поглибили знання про розвиток розумових та пізнавальних здібностей учнів на уроках через використання різних видів наочностей.  Члени  ШМО самостійно виготовили  і представили наочність з української мови та математики, якою користувались на уроках. Розробили методичні рекомендації щодо підготовки учнів 4 класу до проведення ДПА. Обговорили відвідані уроки, працювали над усуненням недоліків щодо ведення учнями щоденників, зошитів та підсумки олімпіад з української мови та математики.
  Робота вчителя в творчому режимі– гасло під яким пройшло останнє засідання МО у формі методичного марафону. Мета: сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність, удосконалювати навчально- виховний процес в умовах звичайного класу. Представлено підсумки роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2015 – 2016 навчальний рік та звіт вчителів за виконану навчально-виховну,  позакласну роботу за 2015/2016 навчального року.

 Для членів МО було розроблено:
1. Діагностичну карту виявлення рівня методичної підготовки вчителя;
2. Діагностичну карту виявлення утруднень педагогічних працівників під час організації навчально-виховного процесу.
На основі діагностики прийшли до висновку, що потрібно більше звернути уваги в наступному році на:
-         диференційований підхід до навчання;
-         організацію роботи з невстигаючими учнями;
-         роботу з неблагополучними сім’ями;
-         організацію учнівського самоврядування в початковій школі;
-         проведення інтегрованих уроків.
Звернутись за методичною допомогою з питання «Система обліку прогалин у знаннях учнів та практичні шляхи їх усунення»
   Але поряд з позитивним у роботі методичного об’єднання вчителів початкових класів є ще деякі напрямки роботи, які потребують уваги. Слід зазначити, що потребує вдосконалення робота по розвитку мовленневих, творчих здібностей школярів. Більше слід працювати над формуванням комунікативної, соціальної компетентностей молодших школярів. Особливої уваги потребує робота з обдарованими дітьми, з дітьми, які мають прогалини у знаннях.
    Членам методичного об’єднання в наступному навчальному році:
-  ретельно опрацювати вимоги та завдання нового Державного стандарту, програми для середньої загальноосвітньої школи 1 – 4 класи, врахувати висновки та пропозиції колег щодо впровадження нового Державногостандарту:
- планувати та здійснювати роботу з ліквідації недоліків, виявлених моніторингом:
- використовувати системний підхід у роботі зі здібними та обдарованими дітьми;
- проводити тижні педагогічної майстерності;
      Головна мета: виявлення та максимальний розвиток індивідуально значущих позитивних задатків кожного учня, формування інтересу до пізнання, бажання та вміння навчатися, надання особистості можливості визначатися та реалізовуватися в тій галузі діяльності, яка найбільше відповідає її потенційним здібностям.
  
     Виховний процес динамічно розвивається. Йому властива потреба в оновленні, у постійній відповідності вимогам часу, суспільним потребам, запитам особистості. Саме тому класні керівники школи з 2014 року працюють над методичною проблемою: «Самостійна робота учня у мікрогрупі (класі) з метою творення сприятливого історико-культурного, соціального та природного середовища».
       План роботи шкільного методичного об’єднання класних керівників на 2015 – 2016 навчальний рік затверджено директором школи О.В.Ігнатенко.
Засади діяльності МО витікають із глибоко національних і загальнолюдських вимог до кожного: покращення середовища й умов життя людини з урахуванням місцевих природних особливостей та звичаїв. Загальна мета виховної роботи – у межах класного колективу виховати учня-господаря своєї Батьківщини. Хлопчик, який прагне стати творцем власної щасливої сім'ї й Дому, та дівчинка, яка мріє про створення найкращої, найзатишнішої сім’ї в світі, є метою навчально-виховного процесу.
Серед основних завдань виховної роботи: 
– Розкрити в дитині достойну мету, реалізуючи яку, вона прагнутиме здобути знання та відчує свою обдарованість;
– Допомогти дітям пробудити внутрішню мотивацію батьків до участі у дитячих проектах власного найкращого Дому й щасливої сім’ї;
– Допомогти учням усвідомити стратегічну мету людства – мирне і щасливе співжиття людей на квітучій Землі.
Завдання ШМО класних керівників на 2015–2016 навч.рік включає такі напрямки:
1.     Адаптувати виховну роботу школи до змін в освіті, пов’язаних з модернізацією країни, новими викликами суспільства:
a.     Відповідно оновити планування виховної роботи класів. 
2.     Забезпечити реалізацію заходів (2-й рік роботи) у світлі нової науково-методичної теми школи:
a.     «Формування потреби умінь та навичок самостійної роботи учнів у процесі навчання – одна з важливих умов розвитку творчої особистості» (2014-2019 роки).
3.     Оптимізувати та узгодити виховні заходи школи з метою зменшення «паперового» навантаження в роботі.
4.     Координувати виховну роботу в класних колективах.
МО КК об’єднує 6 членів колективу школи.
П.І.П. класного керівника
Клас
Дата народж.
Фах за освітою
Методична проблема, над якою працює класний керівник
Примітки
1
Корінь
Вікторія
Миколаївна
1
29.06.
1986
«Початкове навчання»
Виховання високоморального підростаючого покоління, розкриття в учнів сильних сторін українського менталітету на основі відродження національних традицій свого народу.

2
Алексійчук Тетяна Василівна
2
25.05.
1982
Вчитель початкових класів. Вихователь ДНЗ
Формування потреби умінь та навичок самостійної роботи учнів під час впровадження інноваційних технологій.

3
Григоренко
Тетяна
Анатоліївна
3
06.05.
1978
«Початкове навчання і хореографія»
Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя шляхом впровадження колективного творчого проекту «Слухати, навчатись, жити».

4
Примак
Віта
Вікторівна
4
12.09.
1985
«Початкове навчання»
Формування незалежної і духовно багатої особистості шляхом реалізації проекту «Клас моєї мрії».

5
Поліщук
Світлана
Миколаївна
7
06.04.
1976
«Вчитель української мови та літератури»
Виховання високоосвіченої, соціально-активної, національно-свідомої особистості, здатної до самоосвіти та самовдосконалення.

6
Доценко
Василь
Олександрович
9
01.04.
1977
«Вчитель англійської та німецької мов»
Вивчення та координація взаємодії мікрогруп 8 класу під час здійснення історико-культурного проекту «Невстановлені пам’ятники Гаївки».
Керівник ШМО класних керівників
За Календарним планом роботи МО класних керівників заплановано 5 засідань МО та робота між засіданнями. Плани розроблені відповідно до завдань МО на 2015-16 н.р..

На установчих зборах МО класних керівників (засідання №1) від 28.08.2015р. звітував голова ШМО В.О.Доценко про роботу МО за попередній рік, члени МО визначили основні напрямки методичної та виховної роботи на 2015-2016 навчальний рік. Директор школи О.В.Ігнатенко затвердила план роботи методичного об’єднання класних керівників на 2015 – 2016 навч.рік. ЗДзНВР В.Л.Максименко поставила вимогу уніфікації форми виховних планів класних керівників і показати виховну роботу за цінностями. Затверджено виховні плани роботи класних керівників на 2015 – 2016 навчальний рік. Відбувся огляд новинок методичної літератури. На практичному занятті відбувся обмін досвідом між класними керівниками з питань самоосвіти «Реалізація вчителями власної методичної проблеми в практичній діяльності».
Робота членів МО між 1 і 2 засіданнями включала оформлення документації з методичної роботи, консультації з питань виховної роботи, складання графіків проведення виховних годин, організація оформлення класних кімнат.
Темою засідання №2 від 10.09.2015р. обрано: «Збереження і розвиток української ідентичності». Відбулося обговорення стану методичного забезпечення виховного процесу на навчальний рік. Класні керівники поділилися досвідом «Виховні години. Зміст, форма та результативність проведення». На практичному занятті вироблено рекомендацій «Оптимізація виховного процесу у зв’язку з процесом деколонізації суспільства». Затверджено графік відкритих виховних заходів «У нашому домі».
Робота членів МО між 2 і 3 засіданнями включала координацію роботи класних колективів під час проведення виховних заходів, опрацювання методичної літератури за темою «Шляхи реалізації Концепції Національної освіти». Голова Ради профілактики О.М.Головко підготувала поради для вчителів щодо реабілітації важковиховуваних учнів.
Темою засідання №3 від 30.10.2015р. обрано: «Шляхи реалізації Концепції Національної освіти». Виступив голова МО, який розповів про основні шляхи реалізації Концепції Національної освіти. Відбулося обговорення та вироблення рекомендацій. Класні керівники початкових класів поділилися досвідом проведення своєї дослідницької діяльності. Голова Ради профілактики провела О.М.Головко провела фрагмент засідання Ради профілактики з питання реабілітації важковиховуваних учнів. Класний керівник 7 класу С.М.Поліщук поділилася досвідом співпраці між класними колективами під час проведення загальношкільних заходів. Вирішено продовжити традицію проведення шкільних «Вечорниць» для учнів старших класів.
Робота членів МО між 3 і 4 засіданнями включала вивчення особливості розвитку особистості в колективі; підготовка та проведення анкетування учнів з метою визначити навчальні інтереси учнів; відвідування відкритих виховних заходів; вивчення стану виховної роботи за напрямком «Ціннісне ставлення до здоров’я»; підведення підсумків роботи методичного об’єднання класних керівників за І семестр 2015-16 н.р.
Темою засідання №4 від 15.01.2016р. обрано: «Сутність і особливості розвитку особистості в колективі». На засіданні слухали педагога-організатора О.М.Головко, яка представила фрагмент засідання ради учнівського самоврядування. Виступив голова МО В.О.Доценко, який ознайомив присутніх із результатами вивчення особистості в колективі. Також голова МО розповів про результати вивчення стану виховної роботи в напрямку «Патріотичне виховання». Класні керівники прозвітували про виховну роботу по класах за І семестр. Вирішили внести зміни до змісту патріотичного виховання відповідно нового законодавства. Після 4 засідання робота методичного об’єднання була спрямована на вивчення методичної літератури, підведення підсумків та аналіз виховної роботи школи.
Тема засідання №5 від 31.03.2016р: «Стан виховної роботи в школі». Голова МО В.О.Доценко виступив з тезами «Навчаємось виховуючи» за працями педагога-новатора І.Стульпінене. Слухали класних керівників із звітами про проведені відкриті виховні заходи, підсумки виховної роботи за рік. Вирішили подати адміністрації школи аналітичну інформацію та пропозиції щодо коригування виховної роботи школи на наступний навчальний рік.

Результати виховної роботи в класах у справах.
1 клас:
Ціннісне ставлення до природи. Була проведена вікторина «У царстві живої природи». Ця вікторина поглибила, розширила знання про природу, про вплив поведінки людини на природу. Діти з радістю рухались по зупинках, відгадували загадки, показували пантоміми, вперше розгадували з цікавістю ребуси. А особливо було дітям весело, коли виконували звіробіку. Кожний учень склав міні-розповідь про свого домашнього улюбленця. А на кінець заходу діти познайомились з тваринами і рослинами, що занесенні до Червоної книги.
Ставлення до себе.
Вікторина «Подорож по Країні здоров’я». Цей захід закріпив уявлення дітей про те, що найбільше багатство людини – здоров’я; про необхідність ранкової гімнастики, особистої гігієни, режиму дня; викликав інтерес до активного способу життя. Діти брали участь у різних конкурсах, де дізнались краще про професію лікаря, що треба робити щоб не захворіти; значення фізичної культури в житті людей. В конкурсі Замазура за допомогою пантоміми учасники визначали що саме у хлопчика замазури неправильно. Особливо дітям сподобалось грати в гру «Гігієна», де учасники з зав’язаними очима відгадували предмети гігієни. Коли вчитель читав вірш «Сонце стукає у віконце» діти дружньо доповнювали рифму.
До сусп. і держави.
Виховна годинна «Герої для нас як приклад».
Під час заходу учням було поставлено запитання – Що для вас означає Батьківщина? Де кожна дитина мала змогу висловити свою думку (рідне село, домівка, школа. Дітям було наведено коротку історичну довідку про німецько-радянську війну. З найбільшою цікавістю діти слухали про героїв-земляків, воїнів АТО.
До сім’ї, родини.
До години спілкування діти готувались заздалегідь: підготували вірші та прислів’я про маму; коротеньку розповідь про матусю. А вирішення моральних ситуацій спонукало дітей задуматись про своє відношення до мами. Домашнім завданням для дітей було допомагати мамі у повсякденній праці, бути уважним і слухняним завжди.
До мистецтва.
Діти взяли активну участь у конкурсі гуморесок «Смійся на здоров᾿я. З допомогою батьків підготували гуморески. Найкраще, артистично, комічно розповіла гумореску Савченко Анжеліка.
Важливим у роботі з дітьми є формування ціннісного ставлення до праці. Трудове виховання та профорієнтаційна робота організовувалась під час озеленення та прибирання класу, чергування у кабінеті, розвитку навичок самообслуговування, бесід.
Конкурс малюнків «Моя майбутня професія». В цьому конкурсі  діти проявили художні здібності, фантазію, думками забігли в майбутнє. Вчителем було поставлене запитання, чому саме ти обрав таку професію, чим вона тобі подобається, хто є для тебе як приклад, які найпопулярніші професії і чому вони стали популярними.

9 клас:
- участь у шкільних спортивних змаганнях з волейболу у рамках «Тижня фізкультури і спорту та Олімпійського тижня» - 09.09.2015 (нагороджені грамотою школи за зайняте І місце);
- благоустрій шкільної території під час загальношкільних акцій та під час свого чергування по школі;
- участь в акції «Малюнок воїну АТО» - 07.09.2015 (всі учні взяли участь);
- участь класу у Дні вчителя та Дні самоврядування – 1.10.2015 (сценка «Привітання Папи»);
- участь класу у концерті до Дня захисника Вітчизни – 12.10.2015 (В.Гралюк та Б.Ільченко у сценці, В.Примак, М.Іщенко, К.Коваль у танцях);
- оформлення класного кутка та кімнати;
- підготовка та участь у районному змаганні команд КВК – 31.10.2015 (В.Гралюк, В.Примак, К.Коваль, Г.Павлюк);
- участь у шкільному спортивно-розважальному конкурсі «Козацькі розваги» - 04.12.2015 (І місце, команда «Січовики»)
- участь класу в конкурсі історичних стінгазет – грудень 2015;
- участь у шкільних «Вечорницях» - 11.12.2015;
- участь у Новорічному вогнику – 24,25.12.2015;
- участь у районних змаганнях з волейболу у Бережинці – 24.02.2016 (ІІ місце, команда дівчат: В.Примак, Г.Павлюк, А.Рясна);
- участь в агітбригаді «За здоровий спосіб життя» - 26.02.2016 (В.Примак, Г.Павлюк, В.Гралюк);
- захист проектів «Трагедія Чорнобиля» - 07.04.2016 (Г.Павлюк, М.Іщенко)
Класний колектив згуртовувався ситуативно з різних мотивів як в напрямку соціально корисних дій (прибирання території, класу, участь у конкурсах, змаганнях тощо), так і в напрямку асоціальних вчинків (засмічення класу папірцями, псування шкільного майна, образа окремих осіб тощо).
Серія виховних годин була спрямована на ознайомлення учнів із засадами функціонування системи влади та ефективної взаємодії громадян з державою, на вироблення шляхів гармонізації власних життєвих цілей із цілями суспільства, що трансформується. З метою профорієнтації були проведені заходи, де визначалися пізнавальні мотиви учнів, здатність до самостійного навчання та розвитку. Зокрема, були проведені анкетування «Я сам собі школа» та «Мої здібності і майбутня професія». Усі учні визначилися із вибором подальшого навчання. Таким чином, виховна робота у класному колективі досягла цілі підготовки учнів до життя в суспільстві.

     Протягом  2015 – 2016 навчального року  вчителі закладу брали участь в роботі  районних методоб’єднань вчителів образотворчого мистецтва, музики, історії, фізики, математики, іноземної мови, фізкультури, художньої культури, української мови та  літератури, географії, біології, правознавства.
Всі вчителі працюють над індивідуальними методичними темами. Методична робота в 2015/2016 навчальному році  велася за такими формами:
- індивідуальні форми роботи: самоосвітні програми педагогів, наставництво, методичні консультації, співбесіди;
- групові форми роботи: методичні об’єднання, консультпункт для молодого вчителя.
   Упродовж навчального року колективні та групові форми роботи поєднуються з індивідуальними. Значна увага приділяється самоосвіті як одній із форм індивідуальної методичної роботи. Кожен педагог протягом навчального року працює над власною темою, співзвучною загальношкільній проблемі. Ця тема обирається, виходячи з професійних потреб учителя, результатів взаємооцінки, рекомендацій управління освіти. Підвищення рівня методичної роботи позитивно впливає на якість навчально-виховного процесу з окремих предметів.
    В основному план методичної роботи  за 2015 – 2016 навчальний рік  виконано. Однак, більше потрібно було працювати над удосконаленням уроків, як основної форми роботи. Усунути недоліки в інформаційному забезпеченні учителів, зобов’язувати всіх вчителів використовувати ІКТ в навчально-виховному процесі, систематично удосконалювати форми методичної роботи з педагогічними кадрами.



1 комментарий: