Фізична культура



План проведення ІІ семінару 21.10.2015
вчителів фізичної культури та захисту Вітчизни Кіровоградського району
Дата проведення: 21 жовтня 2015 року
Місце проведення: на базі Гаївської ЗШ І-ІІ ст.
Форма роботи: інтегрований семінар.
Керівник: Переведенцева О.В., методист РМК.
Тема: «Шляхи удосконалення фахової компетентності вчителя в контексті впровадження Державних стандартів початкової загальної освіти, базової і повної загальної середньої освіти освітньої галузі «Здоров’я і фізична культура». «Дидактичні засади сучасного уроку предмета «Захист Вітчизни»
Мета: Проаналізувати стан викладання фізичної культури та захисту Вітчизни» за новою програмою в 1-4, 7-9 класах та надати методичні рекомендації щодо ведення документації при нещасних випадках, отриманих учнями під час уроку фізичної культури.
І. Підготовча частина
1.         Здійснення реєстрації учасників.
2.         Оголошення плану роботи семінару.
Переведенцева О.В. методист РМК відділу освіти.
3.         Анкетування учасників семінару.
Переведенцева О.В. методист РМК відділу освіти.
І. Теоретична
1.         Презентація:«Розвиток професійної майстерності вчителів фізичної культури на основі інноваційних технологій навчання».
Переведенцева О.В., методист РМК відділу освіти
Стельмах М.М. голова РМО
2.        Панорама творчих знахідок:
Навчально-методичні комплекси для вчителів, які забезпечують викладання фізичної культури у 4 класі за новим Державним стандартом початкової загальної освіти.
Вчитель фізичної культури Веселівського
НВК Богаченко О.М.
3.      Збільшення годин на викладання предмету «Захист Вітчизни» у 10-11 класах.
Переведенцева О.В., методист РМК відділу освіти
Стельмах М.М. голова РМО
ІІ. Практична частина
              1. Педагогічна скринька:
«Використання групового методу під час вивчення підбору розбігу при виконанні стрибка в довжину способом зігнувши ноги».
                          Вчитель початкових класів з предмета фізична культура Гаївської ЗШ І-ІІ ст. Примак В.В.
               2. Презентація:
«Формування предметних ключових компетентностей учнів у процесі викладання фізичної культури».
Вчитель фізичної культури Гаївської ЗШ І-ІІ ст. Максименко В.Л.
                3. «Формування громадських і особистісних уявлень про престижність високого рівня здоров’я та фізичної підготовленості».
                          Вчитель початкових класів з предмета фізична культура Гаївської ЗШ І-ІІ ст. Григоренко Т.А.





4.      Круглий стіл: «Удосконалення сучасного уроку фізичної культури шляхом впровадження інноваційних технологій».
          Вчитель початкових класів з предмета фізична культура Гаївської ЗШ І-ІІ ст. Корінь В.М.

5.       «Патріотичне виховання та формування активної життєвої позиції на уроках «Захисту Вітчизни».
Вчитель «Захисту Вітчизни» Кірововської ЗШ І-ІІІ ст. Карчевський І.С.  
6.      Відкритий урок фізичної культури в 2 класі з теми: «Сюжетно – рольовий урок: Легка
атлетика – королева спорту».
                                                                       Вчитель фізичної культури
                                                           Гаївської ЗШ І-ІІ ст. Алексійчук Т.В.
  1. Відкритий урок фізичної культури в 3 класі з теми: «Гімнастика. Рухливі ігри».

            Вчитель фізичної культури
Гаївської ЗШ І-ІІ ст. Григоренко Т.А.
8.      Відкритий урок фізичної культури в 4 класі з теми: «Сюжетний урок Космічна подорож на Марс».
            Вчитель фізичної культури
Гаївської ЗШ І-ІІ ст. Примак В.В.


9.  Відкритий урок фізичної культури в 7 класі з теми: «Розвиток фізичних якостей на уроках фізичної культури»
            Вчитель фізичної культури
                                                                       Гаївської ЗШ І-ІІ ст. Максименко В.Л.
     10.  Виховний захід «Козацькі розваги»
Вчителі фізичної культури
Гаївської ЗШ І-ІІ ст.
ІІІ. Організаційні питання.
1.         Сучасні вимоги щодо атестації вчителя.
2.         Ознайомлення з новинками фахової літератури.
Переведенцева О.В., методист РМК відділу освіти
VІ. Робота між засіданнями
1.   Самоосвіта (робота з методичною, довідковою літературою, навчальними посібниками).
2.   Творчі звіти вчителів .
3.   Забезпечення участі учнів у районних та обласних спортивних змаганнях.
4.   Вдосконалення навчально-матеріальної бази (вивчення стану спортивних споруд та забезпечення шкіл спортивним інвентарем).
5.   Дописи в газету та веб сайти.
6.   Курси підвищення кваліфікації.
7.   Узагальнення передового педагогічного досвіду вчителів.
V. Підсумки
1.Підведення підсумків
Переведенцева О.В. методист РМК відділу освіти.
2.Завдання для наступного засідання
Переведенцева О.В. методист РМК відділу освіти.
3.Завдання членам МО вчителів фізичної культури і основ захисту Вітчизни.
4.Опрацювати отримані матеріали,фахові видання: «Фізичне виховання в школах України»
5.Групова консультація вчителів які викладатимуть захист Вітчизни в 10-11 класах в 2015-2016 навчальному році.
7.Опрацювання методики викладання інтерактивного уроку, сучасні вимоги щодо структури та його аналізу.







Описовий звіт досвіду роботи
вчителя фізичної культури
Гаївської ЗШ І – ІІ ступенів
Максименко Вікторії Леонідівни

Проблема: «Збереження та зміцнення здоров я дітей на уроках фізичної культури»

    Мета:  формування в учнів свідомого ставлення до життя і здоров’я, вироблення навичок здорового способу життя, формування здоров’язберігаючої компетентності школярів.
Над даною проблемою працюю п ять років. 
На сучасному етапі реформаційних перетворень в Україні здоров'я громадян є одним із складників національного розвитку. На законодавчому рівні це закріплено Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту». У зв'язку з цим збереження та зміцнення здоров'я молоді є одним із головних завдань соціальної програми нашої держави.
Для розв’язання цього завдання необхідно сформувати у школярів стійку мотивацію до здорового способу життя, здійснити комплекс здоров’язберігаючих заходів, спрямованих на усвідомлення ними цінності свого здоров'я.
Здоров’я дітей майже на 50% залежить від умов їхнього життя. Дитина в школі не тільки навчається, а й харчується, розважається, відпочиває, займається спортом. Тобто час, проведений у навчальному закладі, витрачається не лише на розумову активність. "Навчаємо не за рахунок здоров’я!" - таким є девіз нашого навчального закладу.
Головною умовою покращення здоров’я учнів є створення здоров’язберігаючого середовища, головними ознаками якого є:
·                                 оптимальне поєднання методів, форм, засобів навчання та виховання, їх відповідність віковим особливостям школярів;
·                                 дослідження впливу нових навчально-методичних засобів навчання на здоров’я учнів;
·                                 дотримання режиму рухової активності, поєднання рухового і статичного навантаження;
·                                 забезпечення емоційно сприятливої атмосфери навчання;
·                                 формування в учнів та їх батьків культури здоров’я.
 Педагогічний колектив нашої школи переорієнтовує організацію навчально-виховного процесу на формування гармонійно розвиненої особистості, становлення її фізичного, психічного, духовного і соціального здоров’я, формування культури здоров’я і потреби здорового способу життя.
На уроках фізичної культури   використовую методи активного та інтерактивного навчання, намагаюся створити на кожному уроці ситуації успіху, емоційного комфорту, що безумовно є профілактичної мірою психологічного травматизму, стресу, неврозів.
Намагаюся створювати такі умови для покращення здоров’я учнів:
·                                 створюю позитивний психологічний мікроклімат, який ефективно впливає на процес навчання та здоров'я дітей;
·                                 у навчально-виховний процес втілюю новітні методики та програми для подальшого збереження та зміцнення здоров'я школярів;
·                                 навчальні уроки та позакласні заходи носять характер здоров'язберігаючих на основі особистісно-зорієнтованого підходу;
·                                 підвищую рухову активність: корегуюча зарядка, ігри на перервах, проводяться Дні здоров'я, години здоров'я, спортивні свята;
·                                 ведеться медико-педагогічний контроль за організацію занять з фізичної культури з урахуванням стану здоров'я дітей, фізичного розвитку та фізичної підготовленості;
·                                 превентивна педагогіка, що сприяє здоров'язберігаючій компетентності учнів: запобігання явищам соціальної дезадаптації,
·                                 щорічно за згодою батьків учні оздоровлюються у літніх пришкільних таборах.
Нині проблема оздоровчої спрямованості фізичного виховання є найактуальнішою. Оздоровча спрямованість фізичного виховання у навчальних закладах, інтеграція змісту навчального предмету «Фізична культура» в інші освітні галузі у поєднанні з використанням інноваційних технологій і нових нестандартних підходів до навчання і виховання дають змогу досягти очікуваного результату – сформувати гармонійно розвинуту, конкурентоспроможну особистість, здатну до самореалізації. Тому  на уроках фізичної культури  впроваджую елементи інноваційних педагогічних технологій: здоров'язберігаючої, особистісно – зорієнтованої, інтерактивної, розвивальної, проектної, ігрової.
У своїй роботі використовую різні методи навчання, які спрямовані на особистісно – орієнтований підхід; приділяю велику увагу організації спортивно – оздоровчої роботи.
Наприклад, у 5 – 6 класах в підготовчій частині уроку мною застосовується фронтальна технологія коллективногрупового навчання – «Броунівський рух». Цей метод сприяє розвитку вміння учнів швидко і точно приймати вірне рішення щодо орієнтування у просторі, в якому присутні декілька факторів-перешкод із дотриманням правил безпеки власної та оточуючих.
В заключній частині уроку  використовую фронтальну технологію інтерактивного навчання ­ метод «Мікрофон». Цей метод дає змогу кожному швидко, по черзі, відповісти на запитання, висловлюючи свою думку щодо підсумків уроку. Учні уявляють, що у них у руках мікрофон і саме йому потрібно висловити власну думку. Інші учні не можуть говорити, перебивати «інтерв’ю», кричати з місця, оскільки право говорити має тільки той, у кого в руках мікрофон. Питання для учнів, які  використовую, прості, нескладні, потребують конкретної відповіді. Наприклад:
·                    «Що тобі сподобалось на уроці?»
·                    «Що не сподобалося на уроці?»
·                    «Щоб ти хотів побачити на наступному уроці?»
·                    «Щоб ти хотів змінити на уроці?».
Така форма підведення підсумків уроку вчить учнів поважати думку інших, покращують їх емоційний стан, створюють позитивний настрій під час рефлексивної діяльності учнів. Для поточного оцінювання учнів  застосовую стратегії заохочення. Відомо, що більшість людей любить похвалу і нагороди, які можуть заохочувати людину на самовдосконалення, допомагати їй стати впевненою в собі, самодостатньою особистістю.
Встановлено позитивну динаміку за різними показниками в розвитку учнів у процесі реалізації проблемної теми з 2011 по 2015 роки.
      1.Зменшилась кількість прогулів уроків «Фізичної культури» учнями.
      2.Поліпшилася якість навчальних досягнень учнів.
3.Збільшилася кількість учнів, які досягли високого рівня фізичної підготовленості за показниками вправ щодо розвитку фізичних якостей; зменшилася кількість учнів, які мають низький рівень фізичної підготовленості; стабільна кількість учнів, які мають середній та достатній рівні фізичної підготовленості.
1.   Стабільно популярними серед учнів є фізкультурно-оздоровчі та спортивно-масові позакласні заходи. Середній показник активності учнів у позакласних заходах  збільшився на 5%.

Тож можна зробити наступні висновки:   діяльність загальноосвітньої школи спрямована на усвідомлення вихованцями істини життя – майбутнє кожної людини як і держави в цілому – за здоровими поколіннями, адже фізично і морально здорова людина здатна творити і приносити користь іншим людям.
Виходячи із твердження-аксіоми, що людина та її життя є найвищою цінністю у суспільстві, у своїй педагогічній діяльності особливу увагу приділяю питанню збереження здоров’я школярів. Більше того, необхідність турботливого ставлення до дитячого здоров’я вважаю чи не найважливішою задачею навчального закладу і кожного педагога.



Особливості вивчення базових дисциплін
у загальноосвітніх навчальних закладах
 у 2015/2016 навчальному році


Фізична культура
Розподіл годин та навчальні програми
Типовими навчальними планами для загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році на вивчення предмета «Фізична культура» в інваріантній складовій передбачено:
1-4 класи – 3 години на тиждень;
5-9 класи – 3 години на тиждень;
10-11 класи – 2 години на тиждень;
10-11 класи спортивного та військово-спортивного профілів – 5 годин на тиждень.
Години з фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.
При складанні календарного планування на навчальний рік слід враховувати місцеві кліматичні умови, матеріальну базу навчального закладу тощо.
У 2015/2016 навчальному році вивчення фізичної культури здійснюватиметься за навчальними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України:
1-4 класи – «Фізична культура для загальноосвітніх навчальних закладів. 1-4 класи» (авт. Т. Круцевич, В. Єрмолова та ін., 2011);
5-7 класи – «Фізична культура. 5-9 класи» (авт. Т. Круцевич та ін.);
8-11 класи – «Фізична культура для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-11 класи» (за ред. С. Дятленка, розміщено на сторінці http://old.mon.gov.ua/ua/often-requested/educational-programs/);
спеціальна медична група 1-4 класи «Фізична культура для спеціальної медичної групи. 1-4 класи (авт. В. Майєр, 2006);
спеціальна медична група 5-9 класи «Фізична культура для спеціальної медичної групи. 5-9 класи» (авт. В. Майєр, В. Деревянко);
спортивний профіль – «Фізична культура для загальноосвітніх навчальних закладів. Спортивний профіль. 10-11 класи» (авт. В. Єрмолова та ін.).
Організація навчально-виховного процесу
Управління навчально-виховним процесом із фізичної культури та позаурочною фізкультурно-оздоровчою роботою в загальноосвітніх навчальних закладах відбувається відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 02.08.2005 № 458 «Про затвердження Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладах України».
Заняття з фізичної культури і спорту в навчальних закладах проводяться вчителем фізичної культури або особою, яка має спеціальну освіту та кваліфікацію: тренер, керівник гуртка, групи, спортивної секції тощо (далі – фахівець з фізичної культури і спорту).
До занять з фізичної культури і спорту допускаються учні, які пройшли обов'язковий медичний профілактичний огляд відповідно до Положення про медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням учнів у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого спільним наказом Міністерства охорони здоров'я України та Міністерства освіти і науки України від 20.07.2009 № 518/674, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 17.08.2009 за № 772/16788, не мають протипоказань щодо стану здоров'я, у яких визначені рівень фізичного розвитку і група для занять фізичною культурою.
На уроках з фізичної культури повинні бути присутніми учні  незалежно від рівня фізичного розвитку і групи для занять фізичною культурою, а також тимчасово звільнені від занять.
Допустиме навантаження на уроці для тих учнів, які за станом здоров'я належать до підготовчої та спеціальної груп і відвідують уроки фізичної культури, встановлює вчитель.
Медичне обстеження учнів проводиться щорічно в установленому законодавством порядку. Учні, які не пройшли медичного обстеження, не допускаються до фізичного навантаження на навчальних заняттях.
Поділ класу на групи дівчат і юнаків під час вивчення предмета в 10-11 класах загальноосвітніх навчальних закладах здійснюється згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 № 128 (додаток 2). За наявності можливостей уроки фізичної культури в 5-9 класах варто проводити для хлопців та дівчат окремо.
При формуванні розкладу навчальних занять на тиждень не рекомендується здвоювати уроки фізичної культури або проводити їх два дні поспіль.
Більшість уроків фізичної культури доцільно проводити на відкритому повітрі за умови, що температура повітря не нижча:
8°С – для учнів 1-2 класів;
8°С - -11°С – для учнів 3-4 класів;
12°С – для учнів 5-7 класів;
-12°С - -15°С – для учнів 8-11 класів.
Планування навчально-виховного процесу
Рівень якості навчально-виховного процесу з фізичної культури в загальноосвітньому навчальному закладі значною мірою залежить від планування. Планування навчального матеріалу з фізичної культури має свої особливості. По-перше, матеріал з фізичної культури, на відміну від інших предметів, викладено не в порядку послідовного вивчення, а «за школами» або темами (в 1-4 класах) і модулями (в 5-11 класах). По-друге, під час планування варто зважати на такі об’єктивні фактори, як наявність спортивного залу (майданчика), інвентарю та обладнання, погодні умови тощо. Правильно спланувати навчальну роботу з фізичної культури означає передбачити зміст, форми і методи цієї роботи, урахувати вікові, психологічні і статеві особливості розвитку учнів, рівень їхніх фізичних якостей і рухових здібностей, стан здоров’я тощо.
Змістове наповнення предмета «Фізична культура» в 5-11 класах навчальний заклад формує самостійно з варіативних модулів. При цьому обов’язковим є включення засобів теоретичної і загальнофізичної підготовки, передбачених програмою для даного класу до кожного варіативного модуля.
Медико-педагогічний контроль
Медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням – невід`ємна частина навчального процесу та медичного обслуговування учнів у загальноосвітньому навчальному закладі, що включає заходи, спрямовані на оптимізацію, безпеку та ефективність фізичної культури. Він входить до обов’язкових функцій педагогічних працівників навчального закладу і відбувається відповідно до спільного наказу Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 20.07.2009 № 518/674 «Про забезпечення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів».

Орієнтовна кратність проведення спеціалістами
медико-педагогічного спостереження
за уроками фізичної культури
Посада контролюю-чого
Мінімальна кількість разів
Мета перевірки
на місяць
протягом семестру
протягом навчаль-ного року
Директор школи *

1
2–3
адміністративне інспектування
Заступник директора з навчально-виховної роботи *

1
2–3
методичне інспектування
Заступник директора з виховної роботи *
1
4
8
оздоровчо-виховна робота
Класні керівники **
1
4
8
відвідування учнями уроків, дисциплінованість, успішність учнів
Медичний персонал **
1
3
6
МПК*** за змістом і методами проведення уроків фізичної культури, за відповідністю фізичного навантаження функціональним можливостям учнів
* Для однієї паралелі класів.
** Для кожного класу.
*** МПК – медико-педагогічний контроль.
Організація занять з учнями підготовчої та спеціальної медичної групами
Розподіл учнів на медичні групи здійснюється відповідно до Інструкції про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури, затвердженої спільним наказом Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 20.07.2009 № 518/674. Списки учнів, які належать до підготовчої та спеціальної груп відповідно до Інструкції про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури, затверджуються наказом керівника навчального закладу на поточний рік і доводяться до відома класного керівника, учителя фізичної культури.
Учні, які за станом здоров’я віднесені до підготовчої медичної групи, відвідують обов’язкові уроки фізичної культури. Заняття проводяться за загальною програмою фізичної культури, але з можливою затримкою складання відповідних нормативів. Оцінювання учнів – за теоретико-методичні знання та техніку виконання вправ. Рекомендовані заняття у фізкультурно-оздоровчих групах загальної фізичної підготовки, прогулянки, ігри й спортивні розваги. Участь у змаганнях – за додатковим дозволом лікаря.
Учні, які за результатами медичного огляду тимчасово віднесені до спеціальної медичної групи, відвідують обов’язкові уроки, але виконують корегувальні вправи і вправи для загального фізичного розвитку, які їм не протипоказані. Таким учням можна виставляти поточну оцінку за знання і техніку виконання корегувальних вправ (за сприятливих для учня умов), а наприкінці навчального року виставляється «зараховано».
Окрім того, за наявності умов, для учнів спеціальних медичних груп організовуються два додаткові заняття, які за навчальними програмами «Фізична культура для спеціальних медичних груп загальноосвітніх навчальних закладів. 1-4 класи» (авт. В. Майєр) та «Фізична культура для спеціальних медичних груп загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи» (авт. В. Майєр, В. Деревянко ) проводить учитель фізичної культури.
До спеціальної медичної групи відносяться учні зі значними відхиленнями в стані здоров’я, фізичного розвитку і діяльності основних функціональних систем постійного або тимчасового характеру, що потребують суттєвого обмеження фізичного навантаження. У спеціальній медичній групі навчаються учні з показниками в стані здоров’я як стійкого короткотривалого характеру (відмовлення рухомості суглобів після травми, тощо). Тому основною формою організації навчальної діяльності є індивідуальний підхід сумісний з груповим. Це завдання вирішується за рахунок диференціації методики (різні вихідні положення, ступені напруження, амплітуди рухів тощо).
Списки учнів, які за станом здоров’я відносяться до спеціальної медичної групи, затверджуються наказом директора навчального закладу з вказівкою діагнозу захворювання і терміном перебування в ній. Також затверджуються розклад занять групи і прізвище вчителя (керівника групи), який має відповідну фахову підготовку. Група включає 12–15 учнів. На тиждень проводиться не менше 2-х занять у позакласний час по 45 хвилин. При несприятливих кліматичних умовах (при температурі нижчій за 10 градусів і вітряній погоді) тривалість уроку скорочується до 35 хвилин, щоб запобігти переохолодженню.
Формування групи здійснюється з урахуванням віку та стану здоров’я. Можливе об’єднання в групу учнів з різними захворюваннями тому, що характер пристосування до фізичних навантажень і особливо пристосування серцево-судинної і дихальної систем у багатьох відношеннях схожі.
Можливим є міжшкільне об’єднання учнів у спеціальну медичну групу.
Учні спеціальної медичної групи повинні обов’язково займатися на загальних уроках фізичної культури у відповідному одязі і взутті. Вони беруть участь у підготовчій та заключній частинах уроків, закріплюють матеріал вивчений на заняттях у групі, а при стійкому покращенні стану здоров’я виконують елементи рухів основної частини зі значним зниженням фізичних навантажень, без затримки дихання, виключаючи стрибки, психоемоційне навантаження (елементи змагань).
Фізичні вправи прикладного й професійного спрямування не виключаються, але обов’язково виконуються з урахуванням пристосування організму учнів до подібних навантажень. Учні спеціальної медичної групи повинні перебувати під постійним лікарсько-педагогічним та батьківським контролем і бути обізнаними з елементами самоконтролю за станом власного здоров’я.
Навчальні нормативи складають тільки учні основної медичної групи, які на момент прийняття нормативу не скаржаться на погане самопочуття та стан здоров’я.
Безпека життєдіяльності під час занять фізичними вправами
Навчальний предмет «Фізична культура» належить до найбільш травмонебезпечних. Тому вчителям потрібно особливу увагу звернути на безпеку життєдіяльності під час проведення занять.
На кожному уроці з фізичної культури в загальноосвітніх навчальних закладах з учнями обов'язково проводяться відповідні інструктажі (вступний, первинний, позаплановий, цільовий) з безпеки життєдіяльності. Про проведення інструктажу робиться запис у відповідних журналах («Журнал реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності для учнів» та на сторінці про зміст уроку предмета «Фізична культура» у класному журналі).
Місця для занять з фізичної культури і спорту обладнуються аптечкою (відкриті спортивні майданчики – переносною аптечкою).
Рішення про неможливість проведення занять з фізичної культури і спорту на відкритому повітрі у зв'язку з несприятливими метеорологічними умовами приймають учителі фізичної культури (наказ МОН від 01.06.2010 № 521).
Усі спортивні снаряди, спортивне обладнання та інвентар, що використовуються під час проведення занять з фізичної культури і спорту згідно з чинним переліком типових навчально-наочних посібників та обладнання з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів, що визначається Міністерством освіти і науки України, повинні бути справними і надійно закріпленими.
Металеві конструкції, що прикріплюють обладнання на спортивних майданчиках (волейбольні сітки, баскетбольні щити, гандбольні, футбольні ворота тощо), мають бути жорстко закріплені і не повинні мати пристроїв, небезпечних для гравців.
Виконувати гімнастичні вправи на спортивних снарядах учні повинні лише в присутності вчителя або фахівця з фізичної культури і спорту, а складні елементи і вправи – під наглядом учителя або фахівця з фізичної культури і спорту.
Під час проведення занять на відкритому повітрі в сонячну спекотну погоду учням необхідно мати легкі головні убори.
Заняття з навчання плаванню проводять тренери. Учителі фізичної культури в цьому разі виконують функцію помічника тренера і беруть участь у процесі навчання та організації занять.

 Козацькі розваги
Звучить запис пісні про Україну, на сцену виходять хлопчик та дівчинка в українських костюмах.

Ведуча 1 До звука звук, струна струні одвітна,
А всі одвітні серцю кобзаря.
А вже козацьке військо маком квітне
І спалахнула Хортиці зоря.
Ці звуки золото-тривожні!
Закличний марш: агей, козацтво, в путь!
І як струна, душа правдива кожна,
З глибин історії вони ідуть, ідуть.

Ведуча 2 Доброго дня, любі друзі. Сьогодні в нас свято «Козацькі розваги».
Ведуча
1  Присутні на нашому святі нащадки славних козаків покажуть свої знання з історії козацтва та продемонструють фізичну міць та силу.
Ведуч
а 2  Перші згадки про козаків датовані 1489 роком.
Є думка, що слово «Січ» походить від слова «сікти».
Ведуча
1  Січ — то була простора площа на Дніпровім острові Хортиці. Ведучий. Довкола площі стояли побудовані хатки, так звані коші, або курені.
Ведуча
2 Хто хотів стати козаком, мав наперед служити три роки в старого козака за джуру (помічника). Джура робив усяку роботу й носив за козака другу рушницю й потрібні йому клунки.
Ведучи
а 1  Козаки вбиралися просто: в грубу сорочку, в кирею. За широким поясом носили пістолі й люльку.
Ведуча
2 Їли сушену рибу й печене м’ясо та юшку з рибою.
Ведуча 1  Жінок на Січі не було, і ніхто не міг мати на Січі жінку, навіть сам отаман.
Ведуча
2  Січове військо ділилося на полки. Полк мав п’ять сотень по сто люду; сотня мала десять десятків (куренів) по десять люду.
Ведуч
а 1  Січчю командував кошовий.
Ведуча
2  Козаки билися до останку, кажучи: «Або перемога, або смерть!».
Ведуч
а 1  А зараз ми запрошуємо до залу наших учасників змагання.

Під козацький марш заходять учасники гри.


Ведуча 2  Перший конкурс «Привітання куренів один одному»
Отаман першого куреня (командує).
Курінь «Січовики!» Рівняйсь, струнко!
Наш девіз:
 «Славних предків ми – діти! Будемо вірно Вітчизні служити!».
ПРИВІТАННЯ СУПЕРНИКАМ:
«Нехай знає рідна мати – вільна Україна:
Козаки ми ще маленькі – зате гідна зміна».
Отаман другого куреня (командує).
Курінь «Берегиня»! Рівняйсь, струнко!
Наш девіз:
Рідну хату зберігати,
Тата й маму шанувати,
Честю роду дорожити –
Україні служити.
ПРИВІТАННЯ СУПЕРНИКАМ:
Душу й тіло ми положим
за нашу свободу
І покажем, що ми, браття, -
Козацького роду.

Ведуча 1 Другий конкурс «Вправність»
(З кожної команди по одному учаснику. Відкусити яблуко, підвішене на мотузці без допомоги, руки за спиною.)

Ведуча 2  Третій конкурс «Біг по місцевості»
Нас не зможуть супостати
Взяти в кайдани свої:
Ми бороним наші хати,
Наші тихії гаї.
Третій конкурс перевіре вашу спритність.

Ведуча 1 Поки наше журі підводить підсумки трьох конкурсів, ми пропонуємо вам музичну паузу. Для вас пісня «                       »

Ведуча 2 Четвертий конкурс «Козацька кмітливість»

 Курінь, який відповідає першим, отримує бал.
Кого називали козаком? (Вільну людину).
§                                 Хто стояв на чолі козацького війська? (Гетьман).
§                                 Як називали хати, в яких жили козаки? (Курінь).
§                                 Де розташовувались козацькі табори? (Запорізька Січ).
§                                 Про яку деталь козацького вбрання казали: «Широкі, як Чорне море». (Шаровари).
§                                 Як називалась козацька зачіска? (Оселедець).
§                                 З ким вели війни козаки за незалежність? ( З Туреччиною, Польщею).
§                                 Які імена козацьких гетьманів вам відомі? (Богдан Хмельницький, Іван Мазепа, Петро Полуботок...)
А чи знаєте ви ім`я дивовижного гетьмана – силача, який легко міг зламати руками підкову? (Іван Підкова).

Ведуча 1 П’ятий конкурс «Снайпер»
 Усі козаки вміли справно стріляти. І зараз наші гравці покажуть свою міткість. (Накидання кільця на палку. Кожен учасник має три спроби. За кожне влучне попадання команда отримує 1 бал.)

Ведуча 2 Шостий конкурс  «ХТО КОГО ПЕРЕТАНЦЮЄ»

Козацький танець був не просто танцем для душі. Це були спеціальні акробатичні вправи, які допомагали козаку навіть у бою.
Козак, як вихор, міг із шаблею в руках, вистрибуючи, виконувати спеціальні елементи танцю. Самі вороги говорили, що важко битися з козаком, в якого вселився ніби сам біс. Це козаку допомагав танок.
Отож, спробуйте і ви свої сили в танці.  Умови конкурсу: З кожної команди по два представника, хто довше танцюватиме навприсядки, той – переможець.

Ведуча 1 Сьомий конкурс «МАЙСТЕРНИХ ХУДОЖНИКІВ»
На прикріплених аркушах паперу кожна команда повинна намалювати козака на повний зріст. Один учасник біжить – малює голову, повертається, тоді наступний – тулуб і т.д. Виграє команда, яка швидко, згуртовано, акуратно і точно намалює козака.

Ведуча 2 Поки наше журі підводить підсумки семи конкурсів, ми пропонуємо вам конкур глядачів                        

Ведуча 1 Восьмий конкурс  «Бій півнів».
 (Від кожної команди виходить по одному найсильнішому, який, стає на одну ногу, а другу, згинає в коліні; одночасно тримає зігнуту одну руку, перед грудьми, а іншу ховає за спиною; корпусом  повинен виштовхати суперника з контрольного кола. Переможе той, хто не порушивши правил, проведе цей бій.) 

Ведуча 2 Дев ятий конкурс  «Біг з двома м’ячами через гімнастичне кільце»
 (Кожен член команди, тримаючи притиснутими по два волейбольних м’ячі до грудей, повинен пробігти дистанцію до гімнастичного кільця, яке тримають учні, і пролізти через нього;, і таким же чином повертаються назад та передають м’яч іншому члену команди. Переможе та команда, яка першою виконає естафету).

Ведуча 1  Конкурс десятий «Човник»
(Вся команда повинна зайняти місце в човні. Переможе та, команда, яка першою розміститься в човні).

Ведуча 2 Конкурс одинадцятий «Стрибки через скакалку в русі». 
(Кожен член команди, стрибаючи через скакалку в русі, повинен дострибати до контрольної фішки і в такий же спосіб повернутися назад. Переможе та команда, яка першою виконає це завдання).

Ведуча 1
 Хай не буде суперечок
Серед нас ніколи!
Нехай спорт нас об`єднає
В нашій рідній школі!

ВЕДУЧА 2
Здорові діти – нація здорова,
Багата Україна і чудова.
Тож здоровими ростіть,
В майбутнє добрими ідіть.

Слово надається журі.


ВЧИТЕЛЬ.
Ось і закінчилися змагання. Наші команди показали, що вони - гідні нащадки славного козацького роду, справжні козаки.
Навчайтеся бути здоровими! І навчайте цього інших людей, що оточують вас.
Успіхів вам і здоров`я!

Звучить пісня «Калина».















Комментариев нет:

Отправить комментарий